Monday, September 24, 2012

Ujian saringan LINUS 3

Assalaamualaikum...

Hai u olls...ni hao ma? Hehe. Aisemen..tetiba terkeluar bhs cina. Sori ek. Tak disengajakan.

Ok guyz...hari ni aku kena buat ujian saringan membaca utk budak2 kelas LINUS. Maksudnya kelas yg aku ajar tiap hari isnin,selasa dan rabu tu. Ada 7 org murid semuanya yg boleh dikatakan tersangatlah nakal dan aktif. Naik pening kpla  aku tau nak control diaorang semua ni. Sampai satu tahap aku rasa mcm nak pitam u olls.

Masuk je kelas aku buat spot check dulu. Kasi baju diaorang kemas2. Almaklumlah baru lps rehat. Baju serebeh sana sini. Kotor tu usah kira la. Itu satu kemestian kot. Aku kasi diaorg relax2 dulu. Pastu baru aku 'sental' otak diaorg dgn ilmu membaca dan mengeja. Hehe. Tapi hari ni aku tak ngajar diaorg mcm biasa sbb kena buat ujian saringan membaca (baru nak masuk tajuk *sigh)..hehe.

Empat org pertama yg aku test, alhamdulillah...melepasi konstruk 1 dan 2. Aku apa lagi. Puji melambung  diaorg tu. Bangga aku dgn budak2 4 org tu yg asalnya ABC pun lintang pukang,tp skrg dah boleh sebut sampai suku kata terbuka KV. Aku tersangat gumbira n senang hati oooo...Thn dpn mungkin 4 org ni dah tak masuk kategori LINUS tegar. Berbaloi jugak usaha aku selama ini. Hehe.

Tp pada masa yg sama ada jgk yg tak boleh nak kuasai suku kata. ABC pun masih kurang mahir. Banyak kali jugak aku ajar td. Berulang kali aku mintak diaorg sebut. Tp still lupa 1-2 huruf. Aiyakkk!!! Nampaknya aku kena usaha gigih lagi. Ajar berulang kali sampai diaorg dapat. Go..go..caiyok!!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!