Monday, September 3, 2012

Prihatin jugak anak murid aku nih...!!!

Asslaamualaikum...hai guyzzz..

Hari ni aku betul2 tak der tenaga. Takder mood nak hepi2 sbb aku diserang selesema yg dahsyat. Ini kali pertama aku kena sepanjang aku di Sarawak. Uiiissshh..naik rimas aku dibuatnya.

Aku masuk ngajar pun tak bermaya je. Tak larat ooo...siap pesan sama student jgn bising, cikgu tak sihat. Kena bg warning la sbb budak2 aku terlalu rajin tawaf dlm kelas. Naik pening aku dok larang diaorg jgn bising. Maklumlah budak2 thn satu memang ingat nak main je.

Yang buat aku terharu tu, dlm 7 org student aku, ada sorang yg agak prihatin bila aku ckp cikgu tak sihat. Dalam tangan dok wat keje lain sempat lg tanya aku tak pergi hospital ka cikgu...wah, pandai anak murid gikgu ni. Dalam hati aku puji. Nakal2 diaorg pun, hati tetap baik. Ambil berat jgk pasal cikgu diaorg walaupun cikgu diaorg ni ada skit2 denda klo diaorg wat salah. Nakal dlm kelas.

Ada sorg lg plak, terus warning kwn2 dia jgn bising sbb cikgu tak sihat. Memang aku betul2 tak larat td. Aku just bg gambar utk diaorg warna. Sape warna paling cantik cikgu kasi hadiah gula2. Semangat memang semangat, tp ada jgk yg warna cincai2. Hermmm..ank murid ckgu semua. Tak pe lah wlaupun tak cantik. Yg penting ada kesungguhan. Semoga menjadi anak yg berguna nanti.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!