Monday, May 9, 2011

Kitakan satu...

Asaalaamualaikum..hai selamat malam....dok wat pe tengah2 malam cenggini..??? pakat jadi burung hantu dah ka....hihi (gelak sopan sket)..

Kali ni entri pasal jalan2 cari makan lak...kembor aku datang dari Melaka ngan geng umah sewa dia...dia rojer2 aku...ajak join sekali...aku apa lagi...hati gumbira tak terkata...rezeki jangan ditolak beb...

Seperti kebiasaan, pengembaraan kami dimulakan dengan makan2...restoran anggerik seksyen 24 menjadi pilihan kami...dapat pekena tomyam feveret aku...sampai meleleh2 ayaq mata...baru puas...pedas tu tatau nak habaq la...muka dah tukaq jadi warna merah dah...sebbek lom meletop ja...ngeeee~

Lepas makan, masing2 mengusahakan diri sumbat dalam kereta...mana tau. kot2 lepas makan, masing2 kena pam macam belon...kang tak muat lak seat belakang...

Yang bestnya tu, aku macam mana boleh kluaq loghat Kedah lak...dah la kawan kembor aku tu orang Pahang...

"Shida, celuih ka ang masuk skali??"

Cenggini la soklan aku...apa lagi..terkebil2 la member kembor aku tu...dia ingatkan aku maksudkan tekan kusyen...hihi...

Bila aku tengok muka dia blur2 ja...baru aku tanya, dia faham ke tak apa yang aku cakap...rupa2nya dia tak faham pon...hehehe...kemudian, aku terjemahkan semula (celuih = muat) perkataan tu...sempat jugak aku jadi translator tak betauliah nih...

Tu la kan...nak cakap loghat ni tak salah...sbb semua orang ada loghat masing2....tapi klo ada mana2 perkataan yang orang tak boleh nak faham ni...tak payah pakai la eh...just guna bahasa baku...kan senang...kitakan 1 Malaysia...apa2 loghat sekalipun, kita tetap satu...rakyat Malaysia!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!