Monday, May 30, 2011

Jumpa kembar cilik

Tengah hari tadi lepas solat zohor, aku siap2 nak pergi kenduri. Lapar nasi kenduri pon ader...macam orang tak jumpa gulai kawah bertahun-tahun...hehe. Aku makan sungguh2 sampai kembung perut...weh..aku ni jenis yang tak leh lepaskan peluang. Ada lauk kegemaran aku lak tu...pajeri nanas dan kerabu pucuk paku. Berpeluh-peluh aku makan...mana taknya, aku duduk sebelah cahaya matahari...hehe.

Rezeki aku kali ni dapat jumpa diaorang...sedang aku dok melilau tengok2 kat luar umah (sebab aku dalam rumah ziarah orang sakit), tetiba ternampak sepasang kembar lelaki...nama diaorang Ikmal dan Iqbal... umor 2 tahun lebih..ni pertama kali aku jumpa diaorang..sebelom ni aku hanya dapat info yang budak kampung aku lahir anak kembar. Dua2 lelaki...hehe..ramai kan geng kembar kat kampung aku.??

Aku sempat tengok aksi diaorang tadi...ceritanya begini, sorang tengah minum air sirap...dan sorang lagi nak jugak...yang sedang minum tu tak bagi la sebab dia tengah minum...apa lagi, berlakukalah adegan rebut-merebut...mak diaorang terpaksa leraikan...kalo tidak tak tahu apa jadi...maybe ada yang mandi ngan air sirap tu..hehe

Tapi sayangnya, aku tak bawak kamera ataupun hp...dah tabiat aku pegi kenduri kat kampung tak bawak hp..so, tak dapat la nak snap gambar diaorang...dah la comel2..macam upin ipin aku tengok..hehe...kalo ada peluang nanti, aku snap gambar diaorang nih.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!