Tuesday, May 17, 2011

Hari pertama ke sekolah sebagai guru...

Hallu semua..baru ada masa nak update entri dalam belog nih...hehe...maklumlah, sekarang dah mula masuk sekolah. Lagipun, celcom broadband kat area sini agak lembab skit. Aku pon taktau apa sebab. Padahal aku sewa umah area pekan jer...

Hari pertama masuk sekolah, agak nerves woo...tido malam pun sampai termimpi-mimpi sekolah...hehe...macam ni la agaknya cikgu2 praktikal yer...kebetulan aku lapor diri pada 16 Mei. Ada sambutan hari guru kat sekolah. Lepas dengar taklimat daripada tuan pengetua, kuar dari office jer, terus kena tarik masuk team cikgu2 senior. Aku apa lagi..hentam je la...ada 4 aktiviti semua...aku join aktiviti musang berjanggut...wah..!! ada harapan jadi menantu pilihan..ekekeke...pulun habis asingkan kacang hijau, sagu yg kecik2 tu...dan macam2 lagi la...tapi, bab gubahan dan anyam ketupat tu...aku serender...memang bukan kepakaran aku..cewaaahhh!!! ayat takleh blah..hehe

Kemudian, kol 10.30 pagi, aku alas perut skit kat kantin...pagi kuar umah tak sempat nak makan...lepas tu lak, aku gerak ke dewan sekolah...ada acara lagi sampai kol 2...fuh..!!! cikgu2 kena ikrar dan nyanyi lagu...alamak!!! aku dah la tak hapai lirik lagu Guru Malaysia...sebbek ada skrin...nyanyi sambil tertoleh2 kat skrin aku...hehe.

Tapi, yang aku tak tahan tu, masa persembahan cikgu lelaki...time tu aku mengantuk giler...selang beberapa saat aku menguap...hehe...tak biasa lagi ngan rutin sekolah...dah 6 tahun aku tinggal alam persekolahan...nak biasa balik, kena take time la kan..hehe...pagi2 kena bangun, pastu takleh nak tido2 dah macam kat universiti dulu...tengah hari pon takleh nak tido...mau tak mau, lepas balik sekolah la...baru ada masa nak tido jap.

3 comments:

  1. selamat hari guru buat c kembar...

    ReplyDelete
  2. selamat hari guru! waaa bakal cikgu rupanya!!

    ReplyDelete
  3. awang budiman : selamat hari guru jugak

    Abah kembar3 : tq2...ngeeee~

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!