Wednesday, January 5, 2011

Nostalgia manik

~bekas telur~

Cuti semester selama hampir sebulan, sudah tentu tak berbaloi kalau buat part-time job. So, tv dan laptop sahaja menjadi peneman aku. Kadang-kadang majalah-majalah lama pun menjadi santapan buat mengisi masa lapang. Tetapi, ada satu lagi aktiviti baru aku sempena cuti semester yang lepas. Aku buat bekas telur dengan manik. My twin yang ajar. Senang je, satu hari boleh hasilkan lebih kurang 6 hingga 7 biji.
Bila aku belajar buat bekas telur tu, teringat masa aku di tingkatan 3. Masa tu bekas tisu manik dan beg memang popular. Rata-rata aku pergi akan ternampak wanita-wanita membawa beg manik sama ada kecil atau besar. Mak aku pun tidak ketinggalan belajar kraftangan daripada manik. Lepas tu, ada la 2 hingga 3 biji kotak tisu kat rumah yang mana sehingga sekarang masih elok lagi sebab manik ni tahan lasak. Tapi beberapa tahun kemudian, populariti kraftangan manik tu dah tenggelam. Orang dah tak berminat lagi nak buat. Aku pun tak tahu sebab apa. Mungkin bekalan manik dah kurang kot.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!