Thursday, November 4, 2010

Tragedi banjir

Pada tarikh 1 hingga 2 November 2010 yang lalu, aku mendapat info melalui keluarga di kampung, akhbar dan facebook, kawasan tempat tinggal aku dilanda banjir. Walaupun banjir kali ini tidak seburuk banjir pada tahun 2005, namun tetap memberi kesan yang dahsyat kepada penghuni-penghuni yang mana rumah mereka dinaiki air. Penat membersihkan semula rumah daripada kesan lumpur sudah pasti. Alhamdulillah, aku bersyukur kerana rumahku berada di kawasan tinggi. Tidak pernah dinaiki air walaupun sebesar mana pun banjir yang berlaku. Cuma yang menjadi kesulitan setiap kali bencana ialah terputusnya bekalan air dan elektrik. Agak sukar juga kalau keperluan asas terputus. Makan nasi pun hanya berlaukkan ikan tamban masin.
Di sini, aku ada sertakan beberapa keping gambar yang aku copy dari facebook Pusat Internet FBA, Kuala Nerang, sebab aku tidak berada di kampung ketika ini. Hanya mengikuti perkembangan dari internet. Hari ini (tarikh aku menulis post ni), air dah semakin surut. Maknanya aku dapat pulang ke kampung 6hb nanti. Alhamdulillah.








No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!